حل أسئلة وحدة Big Changes مادة Mega Goal 2 للصف الأول الثانوي مقررات الفصل الدراسي الثاني ..وحل اسئلة بالإضافة إلي عروض العمل وباور بوينت لمادة ميقا قول بكل طرق التحضير الممكنة .
حل أسئلة وحدة Big Changes مادة Mega Goal 2 للصف الأول الثانوي مقررات الفصل الدراسي الثاني يشمل الآتي من :
Mega Goal 2
Unit 1
Big Changes
Unit 2
Careers
Revision
Unit 3
What Will Be, Will Be
EXPANSION Units 1–3
Unit 4
The Art of Advertising
Unit 5
Did You Hurt Yourself?
Unit 5
Did You Hurt Yourself?
Revision
Unit 6
Take My Advice
Unit 6
Take My Advice
EXPANSION Units 4–6
Reverse
EXAMS
وتحتوي مادة ميقا قول 6 على الأنواع والطرق التالية للتحضير:
تحضير مادة ميقا قول بطريقة فواز الحربي
تحضير مادة ميقا قول بطريقة الاستراتيجيات الحديثة
تحضير مادة ميقا قول بالطريقة البنائية (خماسي)
تحضير مادة ميقا قول بطريقة الوحدات
———————-
General Objective Of Teaching English
1. Learn the basics of the English language that would form the foundation for its mastery in the future.
2. Use the basic structures of English sentences.
3. Learn the core vocabulary assigned for this stage.
4. Listen and understand simple English language.
5. Express themselves orally using simple English language.
6. Read and understand simple written English language materials.
7. Write simple guided sentences in English language.
8. Appreciate the importance of English language as an international language of communication, for introducing Islam, the Islamic nation’s culture and the cultural achievements of Muslims to other nations.
9. Appreciate the importance of English language as an international language of communication to benefit from the achievements of other cultures in accordance with Islam..
مثال لما ورد في أول درس بعنوان :
Unit 1
Everyone Makes Mistakes
نموذج من التحضير
محتوي الدرس في تحضير ميجا قول 2
Objectives
1-Discuss past world events and present effects.
2-Listen for general understanding about historical events.
3-Practice reading with specific purpose.
4-Introduce more vocabulary.
Presentation
– The teacher divides the students into four or five groups.
– The teacher asks the groups to check the most important-event in each text.
-He /She asks the groups to discuss what they see , For example :What is each photo of?
-The teacher gives them 5 minutes to perform this task.
-The teacher plays the audio as students follow-along in their books.
-Pause after each segment-to check comprehension.
يمكنك الحصول علي التحاضير الكاملة للمادة بالإضافة للتوزيع المجاني من هذا الرابط
ولمشاهدة قناتنا على اليوتيوب