التحاضير الحديثة

الاخبار

تحضير Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث

تحضير Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث إحدى المواد التى تقدمها المؤسسة لمعلمين ومعلمات المملكة ,والتي قدمت من قبل الفصل الثاني والاول للمادة وكل المواد لكافة المناهج الدراسية بكافة مشتملاتها من تحاضير وعروض وحلول اسئلة ومرفقات وسجلات انجاز للمعلمين والطلاب مع الكتاب الالكتروني وايضا تحضير التعلم الرقمي حيث يعتمد عليه كافة المعلمين الأن نتيجة لتوجه الدولة للتعليم عن بعد بسبب انتشاء فيروس كوفيد 19 وخوفا طلابها ومعلميها الكرام  ..ونقدم لكم امثله عن الطرق المتوفرة لدينا للتحاضير :

أنواع التحاضير لمادة Super Goal ثاني متوسط :

طريقة التعلم الرقمي – الطريقة البنائية – طريقة التعلم النشط الجديد – الطريقة الخماسية – طريقة وحدات مشروع الملك عبدالله – طريقة وحدات عرضية

تحضير Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث
تحضير Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث

كما يمكنك مشاهدة نماذج التحاضير واوراق العمل لمادة 4 Super Goal ثاني متوسط وتحميلها من هنا

اليكم مثال لتوزيع المنهج لمادة سوبر جول ثاني متوسط الفصل الثالث :

Unit 5: lessons (Listen &discuss – Pair work) – lessons (Grammar – Listening – Pronunciation)
Unit 5: lessons (Conversation – About You) – lessons (Reading – Writing)- lessons (Project – Form, Meaning and Function)
Unit 6: lessons (Listen &discuss – Pair work) – lessons (Grammar – Listening – Pronunciation)
Unit 6: lessons (Conversation – About You) – lessons (Reading – Writing)- lessons (Project – Form, Meaning and Function)
Unit 7: lessons (Listen &discuss – Pair work) – lessons (Grammar – Listening – Pronunciation)
Unit 7: lessons (Conversation – About You) – lessons (Reading – Writing)- lessons (Project – Form, Meaning and Function)
Unit 8: lessons (Listen &discuss – Pair work) – lessons (Grammar – Listening – Pronunciation)
lessons (Conversation – About You) – lessons (Reading – Writing)- lessons (Project – Form, Meaning and Function)

————————-

نقدم لكم الان اسعار مادة 4 Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث ..
أسعار تحضير 4 Super Goal للمرحلة المتوسطة وكافة مواد الإنجليزي للصفوف الابتدائي ومتوسط

تحضير Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث
تحضير Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث

كما يمكنكم تسجيل الطلب إلكترونياً عن طريق الرابط

https://c.mta.sa

وكذلك يمكننا التوصيل عن طريق الايميل او شحن سمسا لجميع مدن المملكة

حسب طلبكم ( سي دي _ طباعة ملونة _ طباعة عادية)

ايميل المبيعات

T@mta.sa

وايضا يتوفر لدينا للمادة طرق العروض للبوبوينت مختلفه لمادة Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث وكذلك مرفقات المرفقات وتشمل :

العروض بوربوينت لجميع دروس المادة – ورق عمل خاص بالمادة لكافة الدروس – حلول الأسئلة للكتاب – الكتاب الإلكتروني – الخرائط والمفاهيم – الخرائط الذهنية – بعض النماذج للإختبارات – السي دي التفاعلي والصوتيات

مثال للعروض البوربوينت لمادة سوبر جول ثاني متوسط الفصل الثالث :

تحضير Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث
تحضير Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث

واليكم الأهداف العامة للمادة 4 Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث :

General Objective of Teaching English in Secondary Stage

  1. To contribute to student’s intellectual, personal and professional growth.
  2. To enable student to acquire basic language skills (listening, speaking, reading and writing).
  3. To develop student’s awareness of the importance of English as a means of international communication.
  4. To develop student’s positive attitude towards learning English.
  5. To enable student to acquire the necessary linguistic competence required in various life situations.
  6. To enable student to acquire the linguistic competence required in different professions.
  7. To develop student awareness about the cultural, economic, and social issues of his society and prepare him to participate in their solutions.
  8. To develop the linguistic competence that enables student – in future – to present and explain Islamic concepts and issues, and participate in spreading Islam.
  9. To enable student linguistically to present the culture and civilization of his nation.
  10. To enable student linguistically to benefit from English-speaking nations, that would enhance the concepts of international cooperation that would develop understanding and respect of the cultural differences between nations.
  11. To provide student with the linguistic basis that would enable him to participate in transforming other nation’s scientific and technological advances that can enhance the progress of his nation.

الأهدف العامة لتدريس اللغة الإنجليزية في المرحلة المتوسطة General Objective of Teaching English in Intermediate Stage :

  1. Learn the basics of the English language that would form the foundation for its mastery in the future.
  2. Use the basic structures of English sentences.
  3. Learn the core vocabulary assigned for this stage.
  4. Listen and understand simple English language.
  5. Express themselves orally using simple English language.
  6. Read and understand simple written English language materials.
  7. Write simple guided sentences in English language.
  8. Appreciate the importance of English language as an international language of communication, for introducing Islam, the Islamic nation’s culture and the cultural achievements of Muslims to other nations.
  9. Appreciate the importance of English language as an international language of communication to benefit from the achievements of other cultures in accordance with Islam

مثال لأوراق العمل لمادة Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث :

تحضير Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث
تحضير Super Goal ثاني متوسط فصل ثالث

Unit 5 :What’s the Weather Like?

Vocabulary:

Fahrenheit, Celsius, humidity, fall, unpredictable, approximately, below zero, average

Presentation:  

1 Listen and Discuss

Students look at the pictures on page 32. Ask questions about each picture .Discuss the introductory question. Play the audio. Students listen and point to the corresponding picture. Students say statements about the weather in the different places. Other students say That’s right/wrong. Play the audio of the people speaking. Students point to each speaker as they listen. Play the audio again. Students repeat the sentences. Play the final part of the audio. Students circle the places the weatherman talks about.

Quick Check

A Vocabulary Tell students there are eight words relate to temperature. Have students find the words in pairs.

B Students answer the questions individually. Go over the answers.

2 Pair Work Play the audio of the conversation. Model the changes students are to make.

B Play the audio of the conversation. In pairs, students ask and answer the questions

Procedure

  • Greet the students.
  • Revise the previous lesson and check the homework.
  • Write the date and the title on the board.
  • Page (2.3):

1- Listen &discuss:

  • Have students look at the pictures on page 2. Ask: What is the difference between the two groups of pictures?
  • Elicit: free-time activities and chores. Ask: What are chores? (Things you have to do around the house.) How many of the pictures show people having a good time? (four) How many show people doing chores? (six)

2- Pair work:

  • Have two students read aloud the first conversation.
  • Then model the conversation with a student.
  • You make a new suggestion; for example, Let’s play tennis.
  • The student should respond to your suggestion.
  • Then do the same with the second conversation.

Have students practice in pairs, switching roles for both conversations, and substituting free-time activities.

Enduring Understanding:
Students will understand:

• How to describe weather conditions.
• How to express future activities.
• How to make predictions about future actions.
• How to form and use information question. The general objectives:

• Talking about the weather.
• Talking about seasons.
• Talking about future activities.
• Making predictions (will).
• Using information questions.

Skills:
Students will:

• Listen for specific information from a weather report.
• Read text bout weather.(Rain, Rain, Go Away).
• Pronounce (The /I/ sound).

• Write about how the weather affects them. Knowledge:
Students will know:

• Names of countries and their capitals.
• Names of seasons of the year.
• Weather symbol and adjectives (rain, snow, cloudy, sunny, rainy and, etc.).
• (Will) is used to talk about something that you think will happen in the future.
• We often use (will with probably or maybe)to express doubt or uncertainty.

Essential Questions:

  • What’s your favorite season?
  • What will you do in the winter?
  • What’s the weather like?
  • What will you do in a season?

Learning plan:

  • The approach: is to help learners to know where the unit will go, and what is expected of them, and the level of performance required of them to achieve the stated results.
  • Introductory activities:  activities designed attractively and variably (listening, speaking, reading, writing) to encourage learners to reflect on and analyze the different ways of using pictures and examples to express future plans and use future expressions and make conversations using them.
  • Educational and learning activities: training learners on the skills of grammar, spelling, and structures of language through classroom activities and home to follow up these activities to make sure of their ability to express future plans. We engage students in self-evaluation, goal setting, and self-reflection. We have to focus on basic questions continuity before the learners to gauge their understanding of it. I ask the students the following questions: (What kind of clothes do you like to wear? What clothes do I need to buy for (a place) in (a season)? And, etc.).
  • Assigned learners to do the performance tasks: Learners carry out tasks according to the standards, and present their works on.

تستطيع الحصول على طرق التحاضير المختلفه لمادة  Super Goal سوبر جول 4 ثاني متوسط فصل ثالث بعدة طرق مختلفة , حيث لدينا العديد من الطرق بإختلاف طرق عرضها يساعدك للحصول على العديد من الافكار باختلاف الطرق للشرح والاستفادة من منهجك بكل سهولة ويسر حسب عرض وشرح للدرس
مثل : طريقة التعلم الرقمي حيث يساعدك على الشرح عن طريق زوم او بأى برنامج عرض اون لاين فى ظل انتشار فايروس كورونا والتعليم عن بعد , وايضا متوفر طريقة وحدات الملك عبد الله حيث تكون مقسمة على اكثر من قسم مبوب لسهولة ايجاد المعلومه وشرحها , وكذلك طريقة فواز الحربي والتعلم النشط  والمسرد وغيرهم الكثير من الطرق المختلفة .

  تحضير درس التقنية والمجتمع مادة فيزياء 1 مقررات 1443 هـ

وايضا يمكنك الشرح بالعروض التفاعليه المقدمة اليكم إلكترونيا لإنها تحتوى على حلول للأسئلة مع العرض المباشر بالإثراء للدرس بالصوت والصورة .
وكذلك يمكننا اضافة تحضيرة على حسابك بمنصة مدرستي لمساعدتكم بتوفير الوقت والجهد ، بإضافة المحتوى كامل على حسابك تحاضير وعروض وورق العمل وكافة المرفقات وايضا إضافة إختبارات فترة وكل هذا تحصل عليه بأفضل الأسعار وبأدق عمل لتوفير الوقت لديكم للشرح مباشرة و تستطيع الطلب وتحصل عليه  من هنا



لمعرفة الحسابات البنكية للمؤسسة: اضغط هنا


يمكنكم تسجيل الطلب إلكترونياً: اضغط هنا


يمكنك التواصل معنا علي الارقام التالية:👇🏻

https://wa.me/966557977722

https://wa.me/966555107025