التحاضير الحديثة

الاخبار

تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث

تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث تقدمها المؤسسة لمعلمين ومعلمات المملكة ,والتي قدمت من قبل الفصل الثاني والاول للمادة وكل المواد لكافة المناهج الدراسية بكافة مشتملاتها من تحاضير وعروض وحلول اسئلة ومرفقات وسجلات انجاز للمعلمين والطلاب مع الكتاب الالكتروني وايضا تحضير التعلم الرقمي ..ونقدم لكم امثله عن الطرق المتوفرة لدينا للتحاضير :

أنواع التحاضير لمادة تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث:

طريقة التعلم الرقمي – الطريقة البنائية – طريقة التعلم النشط الجديد – الطريقة الخماسية – طريقة وحدات مشروع الملك عبدالله – طريقة وحدات عرضية

تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث
تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث

كما يمكنك مشاهدة نماذج التحاضير واوراق العمل لمادة 6 mega Goal نظام مقررات وتحميلها من هنا

اليكم مثال لتوزيع المنهج لمادة تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث: :

Unit 4 They Said, We Said: lessons1 (Listen and Discuss) – lesson2 (Pair Work) – lesson3 (Grammar)
lesson4 (Conversation) – lesson5 (Listening) – lesson6 (Pronunciation) – lesson7 (Vocabulary Building)
Unit 4 They Said, We Said: lessons8 (Reading) – lesson9 (Speaking) – lesson10 (Writing)
lesson11 (Form, Meaning and Function) – lesson12 (Project) – lesson13 (Self Reflection)
Unit 5 Express Yourself: lessons1 (Listen and Discuss) – lesson2 (Pair Work) – lesson3 (Grammar)
lesson4 (Conversation) – lesson5 (Listening) – lesson6 (Pronunciation) – lesson7 (Vocabulary Building)
Unit 5 Express Yourself: lessons8 (Reading) – lesson9 (Speaking) – lesson10 (Writing)
lesson11 (Form, Meaning and Function) – lesson12 (Project) – lesson13 (Self Reflection)
Unit 6 Lost and Found: lessons1 (Listen and Discuss) – lesson2 (Pair Work) – lesson3 (Grammar)
lesson4 (Conversation) – lesson5 (Listening) – lesson6 (Pronunciation) – lesson7 (Vocabulary Building)
Unit 6 Lost and Found: lessons8 (Reading) – lesson9 (Speaking) – lesson10 (Writing)
lesson11 (Form, Meaning and Function) – lesson12 (Project) – lesson13 (Self Reflection)

————————-

نقدم لكم الان اسعار مادة 6 mega Goal نظام مقررات فصل ثالث ..
أسعار تحضير 6 mega Goal لنظام المقررات وكافة مناهج الانجليزي لنظام المقررات

تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث
تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث

كما يمكنكم تسجيل الطلب إلكترونياً عن طريق الرابط

https://c.mta.sa

وكذلك يمكننا التوصيل عن طريق الايميل او شحن سمسا لجميع مدن المملكة

حسب طلبكم ( سي دي _ طباعة ملونة _ طباعة عادية)

ايميل المبيعات

T@mta.sa

وايضا يتوفر لدينا للمادة طرق العروض للبوبوينت مختلفه لمادة 6 mega Goal نظام مقررات فصل ثالث وكذلك مرفقات المرفقات وتشمل :

العروض بوربوينت لجميع دروس المادة – ورق عمل خاص بالمادة لكافة الدروس – حلول الأسئلة للكتاب – الكتاب الإلكتروني – الخرائط والمفاهيم – الخرائط الذهنية – بعض النماذج للإختبارات – السي دي التفاعلي والصوتيات

مثال للعروض البوربوينت لمادة تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث::

تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث
تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث

واليكم الأهداف العامة للمادة تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث:

By the end of the secondary stage and within the assigned structures and vocabulary for this stage students should be able to do the following :

1-Use English language structures and analyze them to understand the relationships among them

2-Learn the assigned vocabulary ,idioms ,and expressions and understand their meanings in context

3- Acquire the ability to listen to comprehend English language and to distinguish between diffrent intonations

4- Participate in conversations and discussions using proper English

5- Acquire the ability to read and comprehend English texts through different reading types (i.e. loud reading) and reading strategies (i.e. scanning, pleasure and reading for all understanding

6- Write a free-essay of three paragraphs using correct English

7- Translate English text into Arabic and vise versa

8-Realize the importance of English in the local job market

9- Be aware of the importance of English as an international language of communication for introducing Islam ,our culture ,and our cultural achievements to others

10- Be aware of the importance of English as an international language of communication for benfiting from achievements to others cultures in accordance with Islamic teaching ;through texts representing various life situations

11- Gain a reasonable command of English in orderto be in a better position to defend Islam against adverse criticism and to participate in the dissemination of Islamic culture .

الأهدف العامة لتدريس اللغة الإنجليزية في نظام المقررات General Objective of Teaching English in Intermediate Stage :

  1. Learn the basics of the English language that would form the foundation for its mastery in the future.
  2. Use the basic structures of English sentences.
  3. Learn the core vocabulary assigned for this stage.
  4. Listen and understand simple English language.
  5. Express themselves orally using simple English language.
  6. Read and understand simple written English language materials.
  7. Write simple guided sentences in English language.
  8. Appreciate the importance of English language as an international language of communication, for introducing Islam, the Islamic nation’s culture and the cultural achievements of Muslims to other nations.
  9. Appreciate the importance of English language as an international language of communication to benefit from the achievements of other cultures in accordance with Islam.

مثال لأوراق العمل لمادة 6 mega Goal نظام مقررات فصل ثالث :

تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث
تحضير Mega Goal 6 نظام مقررات فصل ثالث

Procedure

  • Greet the students and say “Welcome”.
  • Write the date and the title on the board.
  • Introduce myself to the class and encourage them to do the same.
  • Pages 2 & 3:

1 Listen and Discuss:

  • Ask the students to greet each other and say “Welcome”.
  • Ask them to listen and then play the CD twice.
  • Read and find out what each text is about.
  1. human behavior
  2. a clever business decision
  3. an accidental discovery
  4. a breakthrough in space exploration

2 Pair Work:

Ask the students to answer the question at the end of each issue and discuss.

Module Summary

In this module students will learn how to talk about famous mistakes in history, to discuss personal mistakes, to apologize and respond to an apology, how to use modals in the past, how to use passive modals in the past, to pronounce reductions of modals + have, to write an essay about a mistake or accident, and to make a poster presentation about indispensable home inventions.

Stage 1: Identify Desired Results:

Enduring Understanding:

Students will understand ….

  • how to talk about famous mistakes in history.
  • how to discuss personal mistakes.
  • how to apologize and respond to an apology.
  • how to use modals in the past: may have/might have, could have, must have, should have, was/were supposed t.
  • how to use passive modals in the past.
  • how to pronounce reductions of modals + have: could have, should have, might have, must have.
  • how to write an essay about a mistake or accident.
  • how to make a poster presentation about indispensable home inventions..

Essential questions

  • How would you define the word mistake?
  • Would you like people to make a big deal about your graduation?
  • Has someone’s graduation or another important event ever slipped your mind? How did you feel?
  • Can an accident or mistake ever end up leading to something good?
  • Have you ever made a mistake that has turned out for the best?

Knowledge and Skills

  • Students will know :
    • how to discuss personal mistakes.
    • how to apologize and respond to an apology.
    • how to talk about famous mistakes in history.
    • how to use modals in the past.
    • how to use passive modals in the past.
    • how to pronounce reductions of modals + have..
    • how to write an essay about a mistake or accident.
    • how to make a poster presentation about indispensable home inventions.

    SkillsStudents will be able to :

    • to apologize and respond to an apology.
    • to discuss personal mistakes.
    • to talk about famous mistakes in history.
    • to use passive modals in the past.
    • to use modals in the past.
    • to pronounce reductions of modals + have.
    • to make a poster presentation about indispensable home inventions.

    to write an essay about a mistake or accident.

Stage 2: Assessment Evidence

    • I ask students to write an essay about a mistake or accident.
    • I ask students to research and make a poster presentation about indispensable home inventions.Performing Tasks:
    Tyro

    (4)

    Continuing

    (3)

    Able

    (2)

    Perfect

    (1)

  • Performance Standards:
    Match each word to its definition:

    1. ____ boost a. very angry
    2. ____ endured b. put up with
    3. ____ flop c. new thing
    4. ____ novelty d. failure
    5. ____ outraged e. interfered with
    6. ____ tampered f. raise

    * Circle the correct modal:

    1. I have a sore throat. I (should have / may have) caught your cold.
    2. I (must have / shouldn’t have) ordered that new laptop. It was way too expensive.

    3. Did you get the package? It (was supposed to / must have) arrive by today.

Other Evidence:

  • Port Folio ( work sheets , drawings , flash cards designed by the students ).
  • Quizzes .
  • Self-evaluations .

Activities ( Work Book ) .

.Stage 3: Learning Plan

The approach is to help learners to know where the unit will go and what is expected of them and the level of performance required of them to achieve .

Educational-learning activities :

  1. Learn the basics of the English language that would form the foundation for its mastery I the future .
  2. Learn the core vocabulary assigned for this stage .
  3. Listen and understand simple English language .
  4. Express themselves orally using simple English language .
  5. Read and understand simple written English language materials.

تستطيع الحصول على طرق التحاضير المختلفه لمادة ميجا جول نظام مقررات فصل ثالث بعدة طرق مختلفة , حيث لدينا العديد من الطرق بإختلاف طرق عرضها يساعدك للحصول على العديد من الافكار باختلاف الطرق للشرح والاستفادة من منهجك بكل سهولة ويسر حسب عرض وشرح للدرس

مثل : طريقة التعلم الرقمي حيث يساعدك على الشرح عن طريق زوم او بأى برنامج عرض اون لاين فى ظل انتشار فايروس كورونا والتعليم عن بعد , وايضا متوفر طريقة وحدات الملك عبد الله حيث تكون مقسمة على اكثر من قسم مبوب لسهولة ايجاد المعلومه وشرحها , وكذلك طريقة التعلم النشط والمسرد وغيرهم الكثير من الطرق المختلفة .

وايضا يمكنك الشرح بالعروض التفاعليه المقدمة اليكم إلكترونيا لإنها تحتوى على حلول للأسئلة مع العرض المباشر بالإثراء للدرس بالصوت والصورة .
وكذلك يمكننا اضافة تحضيرة على حسابك بمنصة مدرستي لمساعدتكم بتوفير الوقت والجهد ، بإضافة المحتوى كامل على حسابك تحاضير وعروض وورق العمل وكافة المرفقات وايضا إضافة إختبارات فترة وكل هذا تحصل عليه بأفضل الأسعار وبأدق عمل لتوفير الوقت لديكم للشرح مباشرة و تستطيع الطلب وتحصل عليه من هنا


لمعرفة الحسابات البنكية للمؤسسة: اضغط هنا


يمكنكم تسجيل الطلب إلكترونياً: اضغط هنا


يمكنك التواصل معنا علي الارقام التالية:👇🏻

https://wa.me/966558396006

https://wa.me/966558396004

https://wa.me/966505107025

https://wa.me/966557977722

https://wa.me/966555107025